مشکل میل جنسی و انواع آن

بصورت کلی اختلال های میل جنسی را با عناوین دیکری مانند سردی جنسی و گرمی جنسی، سردمزاجی جنسی یا گرم مزاجی جنسی، هات بودن  و سرد بودن، نداشتن هوس جنسی، هوسرانی جنسی،شهوتی بودن، نداشتن شهوت جنسی، حشری بودن، یا نداشتن حشر جنسی،نداشتن اشتیاق جنسی یا شوق جنسی،نداشتن اشتیاق به رابطه جنسی،نداشتن اشتیاق به سکس، پرمیلی جنسی،بیش فعالی جنسی،تنفر جنسی،انزجار جنسی،بی توجهی جنسی،نداشتن علاقه جنسی،نداشتن کشش جنسی یا جذب نشدن جنسی و..  نیز نام می برند .

در این میان نداشتن میل جنسی به وجود آمدن مشکلات و نقصان در علاقه و اشتیاق جنسی در فرد را می‌گویند. این اختلال می‌تواند در هر دو جنس (مرد و زن) رخ دهد و می‌تواند عوامل روانشناختی و فیزیکی داشته باشد.

انواع اختلال میل جنسی عبارتند از:

1. اختلال کاهش میل جنسی: در این اختلال، فرد کاهش قابل توجهی در علاقه و اشتیاق جنسی خود را تجربه می‌کند که می‌تواند به علل روانشناختی (مانند استرس، اضطراب، افسردگی و..) و عوامل فیزیکی (مانند بیماری‌های هورمونی، مصرف داروهای خاص و ..) برگردد.

2. اختلال افزایش میل جنسی: در این اختلال، فرد تجربه افزایش ناشی از علاقه و اشتیاق جنسی بی‌رویه را دارد که ممکن است منجر به مشکلات روابطی، اجتماعی و حتی قانونی شود.

3. اختلال عدم تمایل جنسی: در این اختلال، فرد کمتر یا هیچگاه علاقه و اشتیاق جنسی نسبت به روابط جنسی ندارد. این می‌تواند به علت عوامل روانشناختی (مانند تربیت ناصحیح جنسی، تجربه‌های منفی و..) و یا عوامل فیزیکی (مانند مشکلات هورمونی، بیماری‌های عصبی و..) باشد.

4. اختلال اعتماد به نفس جنسی: در این اختلال، فرد دچار ناامیدی و نگرانی درباره ناتوانی خود در برقراری روابط جنسی است. این می‌تواند به علت تجربه‌های منفی در گذشته، نگرانی از عملکرد جنسی ناشایسته یا تنش و استرس روانی باشد.

5. اختلال جنسی جنسیت‌محور: در این اختلال، فرد دچار تمایلات جنسی غیرعادی و ناهنجار است که می‌تواند با واکنش‌های روانی و اجتماعی منفی همراه باشد.

هر یک از این اختلالات میل جنسی می‌تواند باعث مشکلات بزرگی در زندگی فرد شود. در صورت تجربه این نوع مشکلات، بهتر است با متخصص سکس تراپیست یا همان درمانگر تشخیص و درمان اختلالات جنسی مراجعه کنید تا راهنمایی و درمان مناسب را دریافت کنید.

 

 

برگرفته از کارگاه تخصصی تربیت درمانگر جنسی جناب دکتر بای

 

فرداکلینیک:مرکز فوق تخصصی و بین‌المللی آموزش و درمان مشکلات جنسی،زناشویی و خانواده و کودکان

تحت نظارت دکتر روح اله بای:اولین و تنها فوق دکترای و فلوشیپ تشخیص و درمان اختلالات جنسی در ایران و آسیا-بخش درمانهای خانواده دانشگاه علوم پزشکی USM،عضو هیات علمی مرکز جهانی مطالعات خانواده و ریاست گروه سلامت جنسی انجمن مطالعات خانواده ایران

لطفا جهت تعیین وقت ویزیت و هماهنگی سخنرانی ها یا شماره های بالای صفحه تماس حاصل فرمایید

09901911019

یا روی لینک واتس اپ زیر کلیک کنید و پیام دهید

https://wa.me/989901911019

 

مدیر سایت

فرداکلینیک:مرکز فوق تخصصی آموزش و درمانهای جنسی،زناشویی،کودکان و خانواده تحت نظارت دکتر روح اله بای:اولین فلوشیپ و فوق دکترای سکس تراپی(تشخیص و درمان اختلالات جنسی)و خانواده درمانی:بهش درمانهای خانواده دانشگاه علوم پزشکی USM ریاست گروه سلامت جنسی انجمن مطالعات خانواده ایران و مدیر فرداکلینیک(گروه بهسازی فردا)

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه:

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

ویبراتور های نسل جدید بایل دارای بالاترین سطح رضایت مصرف کننده و چهار استاندارد کیفیت جهانی


سوالی دارید؟ واتساپ جوابگوی شما هستیم.