ترنسکشوال یا ترنس چیست و درمان تغییر جنسیت چیست

ترنسکشوال (به انگلیسی: Transgender) به طرح زندگی و هویت جنسی اشاره دارد که در طی آن افراد  هویت جنسی خود را متفاوت از جنسیتی که به طور طبیعی به آنها تخصیص داده شده است، درک می‌کنند. برخی افراد ترنسکشوال ممکن است به عنوان مردان یا زنان، با توجه به جنسیت اجتماعی خود، هویت بپذیرند. در حالی که برخی دیگر احساس می‌کند که هویت جنسی خود را نمی‌تواند با دو دسته بندی سنتی “مرد” یا “زن” توصیف کرد و به عنوان جنس غیرباینری (Non-binary) شناخته می‌شوند.

درمان ترنسکشوال برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد و می‌تواند شامل روش‌هایی مانند مشاوره سکس تراپی، هورمون درمانی و جراحی تغییر جنسیت باشد. شروع درمان معمولاً با مشاوره سکس تراپی است، که به افراد کمک می‌کند درکی عمیق‌تر از هویت جنسی خود داشته باشند و تشخیص و تصمیمی برای تغییر جنسبت خود بگیرند. هورمون درمانی می‌تواند به شکل تزریق هورمون‌های جنسی مورد استفاده قرار گیرد، که این درمان می‌تواند تغییراتی شبیه جنس مورد نظر را به بدن افراد ترنسکشوال بیاورد. جراحی تغییر جنسیت همچنین یکی از گزینه‌های درمانی است که بعضی از افراد ترنسکشوال در نظر می‌گیرند تا جنسیت ظاهری خود را با جنسیت مورد علاقه خود مطابقت دهند. این روش‌ها تحت نظر تیم‌های  تخصصی انجام می‌شوند.

همچنین لازم به ذکر است که ترنسکشوالیته مشکلی روانی یا بیماری نیست و به عنوان هویت و شخصیت فرد تلقی می‌شود. درمان فردی ممکن است به افراد در انتخاب واژه‌های مناسب برای هویت و تجربه شخصیشان کمک کند، همچنین با ایجاد یک فضای قابل قبول و پذیرش برای ترنسکشوال ها، شرایط بهتری برای زندگی اجتماعی و احساس رضایتمندی وجود دارد.

ولی نکته مهم این است که تشخیص دقیق ترنس بودن و تشخیص افتراقی آن از سایر اختلالات هویت بسیار مهم است که این بر عهده سکس تراپیست است.

فرداکلینیک:مرکز فوق تخصصی و بین‌المللی آموزش و درمان مشکلات جنسی،زناشویی و خانواده و کودکان

تحت نظارت دکتر روح اله بای:اولین و تنها فوق دکترای و فلوشیپ تشخیص و درمان اختلالات جنسی در ایران و آسیا-بخش درمانهای خانواده دانشگاه علوم پزشکی USM،عضو هیات علمی مرکز جهانی مطالعات خانواده و ریاست گروه سلامت جنسی انجمن مطالعات خانواده ایران

لطفا جهت تعیین وقت ویزیت و هماهنگی سخنرانی ها یا شماره های بالای صفحه تماس حاصل فرمایید

09901911019

یا روی لینک واتس اپ زیر کلیک کرده و پیام بدهید

https://wa.me/989901911019

 

مدیر سایت

فرداکلینیک:مرکز فوق تخصصی آموزش و درمانهای جنسی،زناشویی،کودکان و خانواده تحت نظارت دکتر روح اله بای:اولین فلوشیپ و فوق دکترای سکس تراپی(تشخیص و درمان اختلالات جنسی)و خانواده درمانی:بهش درمانهای خانواده دانشگاه علوم پزشکی USM ریاست گروه سلامت جنسی انجمن مطالعات خانواده ایران و مدیر فرداکلینیک(گروه بهسازی فردا)

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه:

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

ویبراتور های نسل جدید بایل دارای بالاترین سطح رضایت مصرف کننده و چهار استاندارد کیفیت جهانی


سوالی دارید؟ واتساپ جوابگوی شما هستیم.